WARSZTAT zespół w obliczu kryzysu
Potrzeba integracji „na głębszym poziomie”
Zintegrowany, zaangażowany zespół to najważniejszy zasób firmy. Obecnie pracodawcy robią wiele, żeby budować motywację i lojalność pracowników. Dodatkowe benefity czy spotkania integracyjne proponowane przez różne organizacje wydają się atrakcyjne, jednak często są do siebie bardzo podobne i rzadko mają wymierny wpływ na decyzję o wyborze czy pozostaniu w danym miejscu pracy.
Powstaje więc pytanie, co zrobić, żeby nie tylko zrekrutować, ale również utrzymać przy sobie pracowników, na których tak bardzo nam zależy? Naszym zdaniem, szczególną wartość mają trwałe, autentyczne relacje w zespołach. Z naszego doświadczenia pracy w Fundacji NAGLE SAMI wynika, że to, co buduje takie prawdziwe relacje między ludźmi, to umiejętność prowadzenia rozmów i towarzyszenia drugiej osobie zarówno w radosnych, jak i trudnych sytuacjach, których doświadcza. Jesteśmy przekonani, że integracja to coś więcej niż dobra zabawa czy nauka wspólnego rozwiązywania problemów. To również umiejętność bycia przy drugiej osobie i wsparcia jej w kryzysowej sytuacji – osobistej czy zawodowej.
Nasze podejście
Zgodnie z koncepcją work – life integration życie prywatne i zawodowe przenikają się. Nikt z nas nie jest maszyną, która, wchodząc do biura, osobiste przeżycia zostawia za drzwiami. Kiedy przechodzimy przez osobiste kryzysy, ważne, żebyśmy czuli, że również w miejscu pracy – w którym zwykle spędzamy większą część dnia – możemy liczyć na realne wsparcie ze strony przełożonego czy współpracowników. Zwłaszcza dzisiaj, kiedy żyjemy w szybkim tempie i doświadczamy wielu zmian, takie sytuacje zdarzają się często i nierzadko są kojarzone z „pozytywnymi” sytuacjami, jak ślub, narodziny dziecka czy awans. Oczywiście, kryzysy mogą wiązać się również z przeżyciami takimi jak na przykład śmierć bliskiej osoby, choroba czy rozwód. Nierzadko sytuacje te niosą ze sobą wiele trudnych, intensywnych przeżyć. Ważne, żebyśmy nie zostawali z nimi sami.
Zarys programu
Cel główny: Integracja zespołu i nabycie umiejętności towarzyszenia współpracownikom przechodzącym przez kryzysy
Proponowane zagadnienia do poruszenia podczas warsztatu:
- Kryzys – czym jest?
- Jak rozmawiać z osobą w kryzysie? Jak ją wspierać? Czego unikać?
- empatia a współczucie
- towarzyszenie
- niepokojące sygnały
- Symulacje rozmów.
- Jak zadbać o siebie?
Stawiamy na naukę przez doświadczenie, realizując program zgodnie z cyklem: ćwiczenie, refleksja, teoria, praktyka. Zakładamy elastyczny sposób organizacji zajęć – w zależności od liczebności grupy i tempa pracy uczestników. Na zakończenie uczestnicy otrzymują certyfikaty uczestnictwa.
Korzyści dla klienta
Prowadzący i grupa pomogą uczestnikowi znaleźć odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Czym jest dla mnie doświadczenie kryzysu?
- Co może przeżywać osoba przechodząca przez kryzys?
- Czy, a jeśli tak – w jaki sposób z nią rozmawiać?
- Co może okazać się najbardziej pomocne?
- Kiedy i gdzie szukać pomocy specjalistów?
- Jak zadbać o siebie?
Efekty warsztatu
Główny rezultat: Głębiej zintegrowany zespół, potrafiący wspierać się w trudnych sytuacjach zawodowych i prywatnych
Pozostałe efekty szkolenia to m.in.:
- Nawiązanie/pogłębienie autentycznych relacji między uczestnikami
- Większa uważność na samego siebie
- Zdobycie praktycznych umiejętności z zakresu towarzyszenia w kryzysie – do wykorzystania zarówno prywatnie, jak i zawodowo
Warsztat ma charakter zamknięty. Może stanowić część programu wyjazdu integracyjnego. Realizujemy go dla zespołów współpracowników. Zapraszamy również managerów i specjalistów HR. Maksymalna liczebność grupy – 15 osób.
czas: ok 4 godziny
miejsce: wskazane przez klienta
cena: 4000 zł netto plus koszty dojazdu
W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu:
mail: szkolenia@naglesami.org.pl
telefon: +48 502 568 636