otwarta komunikacja
Potrzeba otwartej komunikacji
Brak otwartej komunikacji pionowej i poziomej prowadzi do szeregu negatywnych zjawisk w organizacji. Jeśli pracownicy i liderzy nie rozmawiają ze sobą, nie znają wzajemnych potrzeb i oczekiwań. Prowadzi to do szeregu trudności związanych m.in. z odpowiednią realizacją delegowanych zadań. Poza tym, kiedy pracownicy nie wiedzą, co dzieje się na wyższych szczeblach organizacji, często zaczynają snuć domysły, czarne scenariusze, rozsiewać plotki. Powstaje zamęt i chaos. Równie ważna jest komunikacja między współpracownikami – zaburzona może generować konflikty i przekładać się na niższą jakość pracy.
Nasze podejście
Wychodzimy z założenia, że skuteczna komunikacja nie polega wyłącznie na dystrybuowaniu informacji. Kluczem jest przekazywanie znaczeń, które generują pożądane działania. Realizując program szkolenia, szukamy odpowiedzi na pytanie, jak zaangażować pracowników w życie firmy. Trenujemy zarówno komunikację pionową (góra-dół, dół-góra), jak i poziomą, w tym prowadzenie trudnych rozmów.
Przed szkoleniem proponujemy klientom przeprowadzenie badania potrzeb. Podczas wywiadów zbieramy informacje dotyczące specyfiki organizacji. Pytamy o oczekiwania i o kryteria świadczące o powodzeniu pożądanej zmiany kompetencji pracowników i/lub liderów. Dzięki temu odpowiednio modyfikujemy program szkolenia, dostosowując go do potrzeb klienta.
Zarys programu
Cel główny: pogłębienie umiejętności związanych z komunikacją w zespole.
Proponowane zagadnienia do poruszenia podczas szkolenia:
- „Odszumianie” komunikacji
- Aktywne słuchanie
- Komunikacja pionowa i pozioma
- Prowadzenie trudnych rozmów
- Opracowanie planów rozwojowych
Stawiamy na naukę przez doświadczenie, realizując program zgodnie z cyklem: ćwiczenie, refleksja, teoria, praktyka. Zakładamy elastyczny sposób organizacji i czas realizacji zajęć – w zależności od liczebności grupy i tempa pracy uczestników. Na zakończenie uczestnicy otrzymują certyfikaty uczestnictwa.
Korzyści dla uczestnika
Prowadzący i grupa pomogą uczestnikowi znaleźć odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Jak eliminować szumy komunikacyjne?
- Jak mówić, żeby odbiorca usłyszał to, o czym chcę mu powiedzieć?
- Jak słuchać, żeby usłyszeć to, o czym chce mi powiedzieć nadawca?
- Jak skutecznie delegować zadania?
- Jak poruszać trudne tematy w rozmowie z podwładnym/ przełożonym/ współpracownikiem?
Efekty szkolenia
Główny rezultat: dwustronna komunikacja.
Pozostałe zakładane efekty szkolenia to m.in.:
- Znajomość wzajemnych potrzeb oraz oczekiwań przełożonych, podwładnych i współpracowników
- Aktywne włączenie pracowników w życie firmy
- Skuteczne delegowanie zadań i egzekwowanie wyników
- Umiejętność prowadzenia trudnych rozmów
- Zapobieganie eskalacji konfliktów i plotek
Po szkoleniu proponujemy klientom ewaluację efektów.
Kontakt:
tel: 502 568 636
@: szkolenia@naglesami.org.pl