rozwój pracowników przez coaching
Potrzeba rozwoju pracowników
Pracownicy często mają poczucie, że obowiązki, które realizują, są oderwane od ich ścieżki kariery – narzucone „z góry” przez liderów skoncentrowanych wyłącznie na zysku. Nierzadko nie znają też strategii rozwoju organizacji, a tym samym nie utożsamiają się z jej celami. Zdarza się, że tracą z oczu sens swojej pracy – nie widzą korzyści, jakie płyną z niej dla firmy i dla nich samych. Brak wewnętrznej motywacji może prowadzić do spadku zaangażowania i lojalności wobec pracodawcy.
Nasze podejście
Wychodzimy z założenia, że w budowaniu wewnętrznej motywacji do pracy istotną rolę odgrywa relacja z liderem. Naszym zdaniem prawdziwym wyzwaniem jest wyjście poza egzekwowanie wyników i skoncentrowanie się na towarzyszeniu pracownikom w rozwoju. Dlatego podczas szkolenia kształtujemy umiejętności coachingowe liderów. Wskazujemy, jak dbać o rozwój pracowników spójny z rozwojem organizacji. Podkreślamy znaczenie wewnętrznej motywacji do działania i zastanawiamy się, jak rozbudzić ją w podwładnych. Odwołujemy się do modeli i technik, które mogą okazać się pomocne m.in. podczas wspierania rozwoju pracowników w zmianie.
Przed szkoleniem proponujemy klientom przeprowadzenie badania potrzeb. Podczas wywiadów zbieramy informacje dotyczące specyfiki organizacji. Pytamy o oczekiwania i o kryteria świadczące o powodzeniu pożądanej zmiany kompetencji pracowników i/lub liderów. Dzięki temu odpowiednio modyfikujemy program szkolenia, dostosowując go do potrzeb klienta.
Zarys programu
Cel główny: kształtowanie umiejętności coachingowych liderów.
Proponowane zagadnienia do poruszenia podczas szkolenia:
- Budowanie i utrzymanie relacji opartych na partnerstwie i zaufaniu
- Uzyskiwanie wyników
- Modele i techniki stosowane w coachingu
- Wewnętrzna motywacja do działania
- Opracowanie planów rozwojowych
Stawiamy na naukę przez doświadczenie, realizując program zgodnie z cyklem: ćwiczenie, refleksja, teoria, praktyka. Zakładamy elastyczny sposób organizacji i czas realizacji zajęć – w zależności od liczebności grupy i tempa pracy uczestników. Na zakończenie uczestnicy otrzymują certyfikaty uczestnictwa.
Korzyści dla uczestnika
Prowadzący i grupa pomogą uczestnikowi znaleźć odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Jak uzyskiwać realizację planu, zachowując dobre relacje w zespole?
- Jak badać potrzeby pracowników?
- Jak towarzyszyć pracownikom w rozwoju?
- Jak udzielać konstruktywnego feedbacku?
- Jak budować w pracownikach wewnętrzną motywację do działania?
Efekty szkolenia
Główny rezultat: rozwój pracowników spójny z rozwojem organizacji.
Pozostałe zakładane efekty szkolenia to m.in.:
- Towarzyszenie pracownikom w rozwoju – zgodnym z celami organizacji i ich osobistymi oczekiwaniami
- Budowanie w pracownikach wewnętrznej motywacji do działania
- Dbanie o dobre relacje w zespole i o realizowanie planów
- Udzielanie konstruktywnego feedbacku
Po szkoleniu proponujemy klientom ewaluację efektów.
Kontakt:
tel: 502 568 636
@: szkolenia@naglesami.org.pl